2016. szeptember 6., kedd

Próbálj meg lazítani...

..
Nem győzlek tanítani, hogyan csináld,
Időnként mindenkinek, kell egy kis áramszünet
És aztán megint mehet minden tovább...

Relaxációs gyakorlatok

A relaxációs gyakorlatok segítenek nyugalmunk megőrzésében stresszhelyzet esetén, illetve  munkánk során a feladatra való összpontosításban. Ezeket a gyakorlatokat alkalmazva könnyebben „leengedünk“ és este hamarabb elalszunk.


Válasszon ki egy Önnek tetsző gyakorlatot, majd kövesse az utasításokat. Ha közben el tudott lazulni, úgy célhoz ért.
A relaxációs gyakorlatoknál figyeljen a következő szempontokra:
  • Lehetőség szerint  nyugodt környezetet válasszon.
  • Igény  szerint kísérje a relaxációs gyakorlatot hozzá illő zenével.
  • Amennyiben segít a kikapcsolódásban, szemét a gyakorlatok alatt tartsa csukva.
  • Szánjon magára annyi időt, amennyit csak szükségesnek tart. A relaxációs gyakorlatok  pár másodpercig vagy akár egy óráig is tarthatnak.
  • A gyakorlatok fekve és ülve egyaránt végezhetőek.
  • Rövid gyakorlatok esetén tanulja meg a gyakorlatsort kívülről.
  • Hosszabb gyakorlatoknál olvassa el a feladat utasításait, így haladjon előre lépésről lépésre, amíg idővel  kívülről fogja tudni az egész gyakorlatsort.
  • A gyakorlat végeztével aktiválja magát. Szorítsa ökölbe a kezeit, majd nyújtsa ki és nyújtózkodjon hosszan a karjaival, mint reggel az ágyban felkelés előtt. Talán ásítania is kell majd. Végül nyissa ki újra a szemét.

1.) Számolás – A visszaszámlálás segítségével nyugodtabbak leszünk

Feszültséglevezetés könnyedén – számolással! A visszaszámlálás során lépésről lépésre lazulunk el, ugyanis minden egyes számnál arra koncentrálunk, hogy elengedjük magunkat és nyugodtabbak legyünk.
Gyakorlat:
Csukja be a szemét és lassan számoljon vissza tíztől egyig. Minden egyes számnál képzelje el, hogy ön teljesen nyugodt, kipihent és laza. Ha elérkezett az egyes számhoz, élvezze kis  ideig a lazaság állapotát.
Időtartam: néhány másodperctől akár négy percig
Ismétlés: nincs
Általános: ülve vagy fekve, nyitott vagy csukott szemmel

2.) Légzés – Kikapcsolódás tudatos be- és kilégzéssel

Relaxációs gyakorlatoknál fontos szerepe van a légzésnek.  Miközben a figyelem a be- és kilégzésre irányul, csökken a stresszhormonok kibocsátásának mértéke szervezetünkben, ezáltal nyugodtabbak és lazábbak leszünk.
Gyakorlat:
Lélegezzen be lassan orron keresztül és ezalatt számoljon négyig. Ezt követően lélegezzen ki szájon keresztül és ismét számoljon négyig. Ismételje ezt a folyamatot ameddig csak szeretné. Közben képzelje el, hogy  milyen nyugodt, laza és kipihent. Belégzésnél a hasnak kifelé kell domborodnia, kilégzésnél újra vissza kell térnie eredeti állapotába. Ha túl hosszan tartana a be- és kilégzés alatti számolás, akkor számoljon csak háromig. Ha viszont túl gyorsan megy, számoljon ötig. Amennyiben maga a számolás zavarja önt, egyszerűen hagyja ki. Fontos, hogy az egész gyakorlat alatt jól érezze magát.
Időtartam: néhány másodperctől akár négy percig
Ismétlés: amilyen gyakran szeretné
Általános: ülve vagy fekve, nyitott vagy csukott szemmel

3.) Hely –  Gondolati utazás  – kikapcsolódás a képzelet erejével

Ez a gyakorlat a képzelet ereje általi kikapcsolódásról szól. A gyakorlatot végző személy gondolatban egy szép helyet jelenít meg maga előtt.  Erre a helyre visszavonulhat, akár a nyugalom szigetének is nevezheti azt.
Mialatt az ember elképzeli, mit lát, hall és érez, pozitív érzések jönnek létre, így az agy több területe aktiválódik. Ez az elképzelés – a szakemberek vizualizálásnak nevezik – erős bágyasztó, megnyugtató és jóleső hatást fejt ki.
Gyakorlat:
Gondoljon egy helyre, amely nyugalmat és harmóniát áraszt. Olyan helynek kell lennie, ahol teljesen biztonságban érzi magát. Ne vegyen tudomást mások jelenlétéről. Minden érzékével gondolja valódinak a helyet: mit lát, ha körülnéz? Milyen zajokat hall? Milyen illatokat érez? Hagyja, hogy hassanak önre ezek a benyomások. Élvezze a biztonság érzését egészen addig a pillanatig, míg újra aktiválja magát.
Időtartam: kb háromtól tíz percig
Ismétlés: nincs
Általános: ülve vagy fekve, nyitott vagy csukott szemmel 

4.) Progresszív izomlazítás (PMR)

A progresszív izomlazítás vagy röviden PMR azoknál válik be, akik nehezen boldogulnak a vizualizálással, a képzeletbeli utazásokkal és a légzési gyakorlatokkal.
Ez a technika az izomzat megmozgatására épül. Megfeszítünk egy izomcsoportot, néhány másodpercig tartjuk és azután újra elernyesztjük. Így vesszük sorra a test izmait. Az izmok megfeszítése és elernyesztése, valamint ugyanazon folyamatok ismétlése során csökken az izomtónus. A gyakorlatok végzése közben jóleső érzés lép fel, esetleg az izomzat fokozottabb vérellátása is érzékelhető. Nehéznek, nyugodtnak és ernyedtnek érezzük magunkat.
Gyakorlat:
Szorítsa ökölbe a jobb kezét, számoljon lassan egytől ötig, azután lazítsa el. Élvezze a nyugalomérzetet (kb. tíz másodperc hosszan). Ezután ismételje a folyamatot.
Időtartam: az egész testen végighaladva körülbelül öt és harminc perc között
Ismétlés: minden izomcsoport kétszer öt másodperc, ezek között tíz másodperc szünet
Általános: ülve vagy fekve, nyitott vagy csukott szemmel
5.) Jóga – mozgás és koncentráció gyakorlás
A Hatha-jóga a gyakorlatokat a saját testünkben zajló folyamatokra való összpontosítás segítségével állítja össze. A jógát fiatalok és öregek egyaránt, bármilyen fizikai állapotban végezhetik. Annál is inkább, mert a gyakorlatok időtartama egyénileg szabályozható.

Testtartás javításra



Egy gyakorlatsor többnyire test-, légző-, relaxációs- és meditációs gyakorlatokból áll össze. Mivel a jóga életforma, a gyakorlatok erkölcsi irányvonalat mutatnak és támogatják a mindennapok egészséges életmódját.
Gyakorlat:
Nézze meg a videofelvételeket és hajtsa végre a gyakorlatokat az útmutató szerint.
Időtartam: húsz perctől egy óráig
Ismétlés: egyénenként különböző
Általános: pozíciónként változó, nyitott vagy csukott szemmel

6.) Önmagunk befolyásolása autogén tréninggel (AT)

Az autogén tréning (AT) – mint a legtöbb relaxációs gyakorlat – önmagunk befolyásolásán alapszik: elképzeljük például, ahogyan a test elnehezül és alátámasszuk ezt az elképzelést a hozzá illő mondattal: A jobb karom nagyon nehéz. A tréning gyakorlásával az ember a kívánt állapotot mind korábban és intenzívebben éri el. A gondolatok ilyen módon kontrollálják az érzékelést és az érzelmeket. Így fokról fokra érjük el a teljes ellazulás állapotát.
Az autogén tréning rend szerint 6 részből áll: a nehézség megélése, a forróság megélése, a szívritmus szabályzása, a légzés szabályzása, a has felmelegítése és a homlok hűtése.
Gyakorlat:
Nehézségi gyakorlat
A jobb kar nagyon nehéz.
A bal kar nagyon nehéz
Mindkét kar nagyon nehéz
A jobb láb nagyon nehéz
A bal láb nagyon nehéz
Mindkét láb nagyon nehéz
A karok és lábak nagyon nehezek
Időtartam: néhány másodperctől egy fél óráig
Ismétlés: egyénileg különböző
Általános: ülve vagy fekve, nyitott vagy csukott szemmel
7.) Nevesse magát egészségesre
Ahogy a köznyelv mondja: nevetni egészséges. A nevetés jó hangulatot teremt és a felszabadultság érzését kelti. Körülbelül tíz perc után testünk boldogsághormonokat kezd termelni: endorfint, dopamint és szerotonint.
Tanulmányok bizonyítják, hogy a nevetés erősíti az immunrendszert, csökkenti a stresszhormonok szintjét és pozitív hatással van a fájdalomérzetre. Ezen túl szabályozza a vérkeringést, elősegíti az emésztést és a légúti megbetegedésekre is jótékonyan hat. A nevetés tehát megkönnyíti az életet. Ezt valószínűleg a gyerekek tudják a legjobban,mert ők sokkal többet nevetnek, mint a felnőttek.
Gyakorlat:
Újra megtanulni nevetni – de hogyan?
Számtalan humoros CD létezik. Válasszon ki egyet, hallgassa minden nap negyed óráig és nevessen egy kiadósat! A színházban tragédia helyett vígjátékot válasszon vagy nézzen meg egy komédiát a televízióban. A rádió is rendszeresen sugározza a humoristák előadásait. – Ha semmi sem segít, látogasson el egy nevettető tanfolyamra!

8.) Az éneklés örömet szerez

A zenehallgatás öröm. Még hatásosabb azonban, ha mi magunk zenélünk és énekelünk. Ez a tevékenység boldogsághormonokat termel, szellemileg frissen tart és erősíti az immunrendszert. És még valami: mindenki meg tudja tanulni, kortól teljesen függetlenül. A közös muzsikálás és gyakorlás – kórusban vagy akár zenei egyesületben – társasági életünket is színesebbé teszi.
Fordította: Balog Rebeka
Forrás: http://www.strokeinfo.hu/relaxacios-gyakorlatok/

2016. augusztus 31., szerda

Izotóniás sóoldat

Fiziológiás (izotóniás) sóoldat házilag a babának és az egész családnak, és a sóról sok-minden


Oldalainkon már foglalkoztunk a só és a sóoldatok jótékony felhasználási lehetőségeivel. Mivel közeledik az őszi megfázási szezon, ezért összefoglaltuk az eddigi írások lényegét.
További részletek: Az orr egészsége * Sókristály terápia *

Az izotóniás cikk forrása: http://egeszseges-eletmodszerek.hu/
Source: offthegridnews.com via Cheryl on Pinterest
A fiziológiás sóoldat hatékonyan tisztítja a légutakat és már csecsemőknél is nyugodtan alkalmazható. Nincs mellékhatása, nem lehet túladagolni és nem irritálja és szárítja a nyálkahártyát. 
Nátha, influenza, arcüreggyulladás és légúti allergia esetén érdemes alkalmazni. Bár ennek az ára a gyógyszertárban sem magas, viszont, ha a tengervizes orrsprayek árával hasonlítjuk össze jelentős összeget takaríthatunk meg, ha otthon készítjük el magunknak vagy a babának.

Az „izotóniás” vagy „fiziológiás” koncentráció 0,9 %-os nátrium-klorid (konyhasó) koncentrációnak felel meg, azaz egy liternyi vízben 9 g nátrium-klorid, vagy azzal egyenértékű só található. A szervezet víztereiben, így a vérben is ez a só-koncentráció jellemző. Azonban nincs szükség mg pontos mérlegre a mi esetünkben, a sós oldat úgy is hatásos lesz.

Elkészítéséhez 1 liter vízbe egy csapott evőkanál tengeri sót, vagy 2 dl vízbe egy mokkáskanálnyi sót tegyünk. A só ne legyen jódozott, nem feltétel a tengeri só, lehet sima konyhasó, de készülhet akár himalájai sóval is. Víznek legjobb a desztillált víz, de alaposan felforralt vizet is használhatunk, csecsemőnek készülő orrcsepp esetén babavízzel is készülhet. Bár egyszerre nem érdemes nagy mennyiséget készíteni, a sóoldat hűvös helyen akár fél évig is tárolható.

Érdemes gyógyszertárból beszerezni egy orrspray pumpa feltétet és, ha nincs otthon, egy hozzá való csavaros üveget, ez összesen 200-300 Ft-os tétel és bármikor újratölthető. Adagolhatjuk -szintén patikában kapható- cseppentővel is.

Csecsemők esetén mindkét orrlyukba két-két csepp sóoldatot kell cseppenteni, vagy egy-két fújás a spray-vel, majd 3-4 perc után a megfelelő szívóeszközzel a fellazult orrváladék könnyen eltávolítható.

Náthás időszakokban és allergia szezonban a sóoldat használata gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt ajánlott, érdemes vele gargarizálni és inhalálni is, sőt átöblíteni vele az orrot, így még hatásosabb, mint orrcseppként és segít megelőzni az arcüreggyulladást.

2016. augusztus 28., vasárnap

Történet

Vér és Arany – Dr. Horváth István érelmeszesedés elleni védőoltásának története

Forrás: napidoktor.hu

Horváth professzor a világon először fedezte fel az antikoleszterin antitestet, és kifejlesztette az erre épülő érelmeszesedés elleni védőoltását. B. Király Györgyi Horváth professzor történetéről írt könyvet

A „Vér és arany” című könyv bemutatóján a szerző B. Király Györgyi arra a kérdésre, hogy miért lett az érelmeszesedés elleni védőoltás krónikása, úgy válaszolt, hogy 25 év közszolgálati rádiózás után érzékennyé váltak antennái a közügyek iránt, márpedig az érelmeszesedés elleni vakcina története közügy a javából.

Hiszen iszonyú lenne összeadni, hogy évente hány ezren halnak meg érelmeszesedés eredetű infarktusban, stroke-ban, vagy éppen diabéteszben. Hogy hány életet lehetne megmenteni, ha a ma még illegálisan beadott vakcina beválthatná a hozzá fűzött reményeket,és sikerrel vehetné a gyógyszerré minősítés akadályait. Az egykori rádiós újságírónak ez a kilencedik riportkötete, 7 ugyancsak az egészségügy berkeibe kalauzolta olvasóit, a nyolcadik pedig Lenin múmiája után kutakodott
Ami a címválasztást illeti, tudja, hogy a Vér és arany Ady 1907-es kötete. Azért választotta mégis, mert ez illik a legjobban a témához. Hiszen az érelmeszesedés elleni védőoltás egyik alkotórésze a vér. És amikor az orvos összekeveri a belőle készül szérumot a vakcinával: gyönyörű aranyszínűvé válik. Meg egy kis áthallás is van benne. Lehet, hogy arany van a kezünkben, és úgy pörgetjük ki belőle, mintha homok lenne.
Azt mondja, ha beírja a Google keresőjébe Horváth professzor nevét 4700 találat ugrik be. Interjúk, előadások, írásban és televízióban rögzítve. Botorság lenne tehát a hivatalnak, a szakmának úgy tenni, mint a strucc, homokba dugni a fejét, és azt játszani, hogy amiről nem beszélünk az nincs. Van. Olyannyira létezik, hogy a szakma számára esetleg paradigmaváltást jelenthet a koncepció.

Antikoleszterin antitest?
Hiszen Horváth professzor a világon először fedezte fel az antikoleszterin antitestet, a genfi szabadalmi világkiállítás pedig 2005-ben aranyéremmel ismerte el az erre épülő érelmeszesedés elleni védőoltását. A koncepció pedig egy vadonatúj koleszterinelméletre épül, amiben nincs jó és rossz koleszterin, ahol az érelmeszesedést nem a rossz koleszterin, hanem a koleszterin anyagcsere felborulása okozza, ami a vakcinával helyrebillenthető.
A szerző köszönetet mondott minden vakcinával oltó orvosnak, betegnek, és persze a másik térfélen focizó professzoroknak is, akik a bizalmukba avatták. A sok háziorvos, mentőorvos, vagy éppen sebész, őszintén beszélt arról, mekkora dilemmát jelent a jogszabály, a tudomány és a tapasztalat mérlegét átbillenteni az engedély nélküli, tehát illegálisan beadott vakcina irányába. Mert aki beadja, átbillenti.
Kiderült, hogy több száz orvos több ezer betegnek több mint tíz éve kifejezetten életmentő céllal intravénásan adja be a vakcinát. Van, akinek a lábát mentette meg az amputációtól, a másik elkerülte a szívműtétet, elmúlt a fülzúgása,megszűnt a meddősége,rossz emlékké vált a diabétesz.

Törvénysértő használat
Azt, amit még mindig nem sikerült törzskönyvezetni, tehát használatával törvényt sértenek. És ez csöppet se vicces. Annyira nem, hogy a Btk. szerint bűncselekmény. Bárki azt mondhatja, hogy csúnyák, gonoszok, megszegik a hippokratészi esküt. Ők meg éppen az esküjükre hivatkoznak, miközben a diplomájukkal játszanak. Ez a könyv azért született, hogy senki ne dughassa a fejét a homokba, és ne mondhassa, hogy: nem tudtam róla. Mert valamennyien tudjuk. És azt is, hogy a helyzet megoldásra vár.
A könyvben szereplő Esterházy György- egykori focista, majd bíró elmesélte, hogy édesanyja fiatalon, 64 évesen halt meg érszűkületben. Úgy döntött, nem szeretne a mama sorsára jutni, ezért felkereste Horváth professzort, konzultált vele, majd beoltatta magát. Előtte jéghideg volt a lába, zsibbadtak az ujjai, vezetés közben folyton a kezét rázta, ezek a zavarok tökéletesen elmúltak.„Horváth István egy igen magasan kvalifikált tudós ember, aki saját magának adta be először a vakcinát. Miután ő túlélte, sőt rendbe is jött a szíve, valamint, azok az információk, amiket begyűjtöttem, arról szóltak, hogy mindenféle mellékhatás nélkül kapta meg már előttem legalább 1000 ember, úgy gondoltam, hogy nincs miért kételkednem. Nem is volt bennem semmiféle félelemérzet.”
Ismerősei körében másoknál is bevált, egyik barátja annyira feledékeny volt, hogy alig talált haza, a vakcináció után visszatért a memóriája. Esterházy nem szereti, ha valaki alakoskodik, ezért nem is érti azokat a betegeket, akik név nélkül szólalnak meg a könyvben. A fülszövegben idézett országgyűlési képviselő hozzáállásáról pedig így fogalmazott: „Milyen honatya az, aki nem mer beszélni róla, hogy megkapta az oltást és jobban lett tőle? Az ilyen inkább ne is legyen képviselő!„


A világraszóló oltóanyag találmány rövid ismertetése:





"Elképesztő ki mindenki kapta már meg az engedély nélküli vakcinát. A telefon másik végén az országgyűlési képviselő, az egyik parlamenti bizottság alelnöke. Ismerem, hiszen annak idején ült a mikrofonom előtt a rádióban. Arra a kérdésre, hogy beoltották-e a Horváth féle vakcinával határozott igen a válasz. Eddig jó. - Akar beszélni róla? - kérdezem, ahogy a pszichológusok szokták. - Ara gondoltam, hogy Ön azok közé tartozna, akik kivételesen a nevüket adják a beszélgetéshez. Most jön a meglepetés: - Ne haragudjon, nem.

Nem értem. A magyar törvényhozás tagja, akinek fel kellene állni, és azt kellene mondania: gyerekek, figyeljetek! Nekem is használt!

De ki is az a magyar kutató, akinek vakcináját hosszú évek óta engedély nélkül adják be a magyar és a külföldi orvosok? És vajon miért játszadozik több száz orvos a diplomájával, amikor az érelmeszesedés elleni terápia fegyvertárát az illegálisan használt védőoltással bővíti?

Állásfoglalás helyett, krónikásként tárom önök elé a tényeket, hogy ki-ki maga válaszolhassa meg a kérdéseket."

(a Szerző)